زلزله ۷ و نیم ریشتـری در سیستان و بلوچستان


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



زلزله‌ای به وسعت 7/5 ریشتر سراوان سیستان و بلوچستان را لرزاند.

به گزارش ایلنا،این زلزله درساعت 15:14 رخ داد و از سوی پایگاه ژئوفیزیک عمق آن 95 کیلومتری زمین اعلام شده و باعث لرزش‌هایی در کشورهای همسایه شده است.

مرتضی اکبرپور معاون آمادگی و مقابله بحران کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با تایید این زلزله گفت: هنوز آماری از تلفات و خرابی‌ها در دسترس نیست و ارتباط تلفنی با سراوان قطع شده و تیم‌های ارزیاب به منطقه اعزام شده‌اند.

خبرگزاری رویترز نیز بزرگی این زلزله را 8 ریشتر اعلام کرده و گفته است که این زلزله در هند و کشورهای حاشیه خلیج فارس احساس شده است.

گفته می‌شود شهر سراوان و منطقه کلپورگان به طور جدی آسیب‌دیده است.

به گزارش ایلنا، شهر سراوان دارای 275 هزار نفر جمعیت است.

بر اساس گزارشات اعلام شده؛ شدت زلزله به حدی بوده که ساکنان کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس از ترس از خانه‌های خود بیرون ریخته و در خیابان جمع شده‌اند.

40 کشته و قطعی برق و مخابرات

زلزله ی 7/8 ریشتری سراوان که در نیم قرن اخیر ایران بی‌سابقه بوده است تا کنون بر اساس گزارشات دریافتی از جمعیت هلال احمر و اورژانس تهران و بنا بر مشاهدات عینی،بالغ بر 40 کشته بر جای گذاشته و همچنین قطعی برق و مخابرات را به دنبال داشته است.

اعزام 10 تیم ارزیاب به مناطق زلزله زده

معاون سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از اعزام 10 تیم ارزیاب به مناطق زلزله زده جهت بررسی وضعیت حادثه‌دیدگان خبر داد.

در منطقه زلزله زده سراوان 1700 روستا وجود دارد/نگران مردم هستیم

نماینده سراوان در گفت‌وگو با ایلنا با اشاره به اینکه 1700 روستا در منطقه زلزله زده وجود دارد، تصریح کرد: بیشتر این روستا‌ها خانه‌هایی از خشت و گل دارند از این رو قطعا تلفات حاصله در این زلزله زیاد خواهد بود.

وی تأکید کرد:در اولین فرصت نیازهای اولیه مردم به آن‌ها ارائه می‌شود اما باتوجه به وضعیت ساخت و ساز در سراوان و به ویژه در روستا‌ها نگران مردم هستیم.

7 روستا زلزله زده ارزیابی شد

قائم مقام سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: تاکنون از 7 روستا زلزله‌زده ارزیابی به عمل آمده است ولی قطعی مخابرات در کار امدادی وقفه ایجاد کرده است.

امنیت در منطقه زلزله زده سراوان برقرار است

معاون اجتماعی مرزبانی ناجا در گفت و گو با ایلنا،از آماده‌باش کامل نیروهای مرزبانی برای برقراری امنیت و همچنین امدادرسانی به مناطق زلزله‌زده خبر داد.

سرهنگ نیکوفر در ادامه گفت:نیروهای مرزبانی باتوجه به وظایف خود به برقراری امنیت منطقه با همکاری دیگر یگان‌های انتظامی و همچنین امداد رسانی مناطق آسیب دیده خواهند پرداخت.

4 نفر مصدوم بدون کشته 

قائم مقام وزیر بهداشت در زاهدان گفت:تعداد مصدومان زلزله سیستان و بلوچستان تاکنون فقط 4 نفر است و هیچ کشته‌ای نیز تاکنون گزارش نشده است.

شکیبا افزود: خوشبختانه بر اساس اطلاعاتی که تاکنون بعد از گذشت حدود دو ساعت از وقوع زلزله 7 و نیم ریشتری گذشته تعداد مصدومان پایین است و فقط تاکنون 4 مصدوم در منطقه گشت داشته است و در شهرهای سراوان و خاش هیچ مورد مصدومی گزارش نشده است.

ایلنا

 

 




:: موضوعات مرتبط: تاریخی , مناسبت ها , ,
:: بازدید از این مطلب : 313
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
ن : Bahram
ت : سه شنبه 27 فروردين 1392
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:









نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان Harmonic... و آدرس bahram3.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com